събота, 30 ноември 2013 г.

Коледна магия :)


 Магията на Коледа!
Какво е Коледният дух? Какво представлява това чувство на радостно очакване? Очакване на какво?


Коледа не е нещо, което може да се пипне или види, но защо тогава я очакваме с такова нетърпение? Дали това чувство не ни е насадено още като деца?


 Макар и отдавна пораснали, макар да знаем как седи въпросът с подаръците, макар и без особени финанси ние се стараем да направим Коледа вълшебна за нашите деца! Да осигурим най-доброто за тях, така че да се почувстват специални и докоснати точно от тази Коледна магия, която витае във въздуха! Може би наистина сме се сдобили с Коледният дух като малки?


Нещо като придобит инстинкт усвоен през детските години, но понеже ние сме го придобили се стараем да го предадем и на децата си! 


Замислих се по въпроса, защото днес най-голямото ми  момче - Самуил спореше с по-малкия си брат за дядо Коледа :) Мони казваше, че го има, а Калоян - не. Всъщност си мисля, че Калоянчо просто искаше да се наложи (както обикновено) над брат си или пък просто да си поспори с него:) 



Но ето, че Самуил е вече в трети клас, а все още искрено вярва в дядо Коледа и дори днес най-сериозно ми каза, че нямало време! Оставали 25 дена до Коледа и вече трябвало да си пишат писмата! :)Миля, че това е толкова мило! Аз, май още преди да тръгна на училище успях да разконспирирам роднините, но сега се старая да съм много чевръста с подаръците за да не изчезне онази магична частица, която все още кара децата да горят от нетърпение в очакване на този празник!


Част от магията се крие и в украсата! Гирляндите, висулките и цветните лампички подклаждат чувството за празничност!


Когато бях малка моят дядо (бащата на майка ми) донасяше всяка година точно преди празника една огромна елха, качваше се до тавана и сваляше коледните играчки, а ние с вуйчо бързахме да ги разопаковаме и закачиме. Аз украсявах ниските клончета, а той по-високите. Там в кашончетата с коледна украса се криеха и едни малки щипчици с отворче за свещичка в тях. Закачваше ги дядо - така, че да са безопасни, а вечер ги палеше. Никога няма да забравя тези Коледи!


Сега, когато рисувам коледните свещници се сещам за тези истински свещички, които грееха с топлите си меки светлинки! Иска ми се хората, които се сдобият със свещничетата да получат и частичка от топлината и уюта, които се надигат от спомените ми!


Пожелавам ви лека вечер!

Няма коментари:

Публикуване на коментар