петък, 5 септември 2014 г.

Кири-е :)


Още една непозната за мен техника, за която научих от "Лятната Картичкофурийска Академия" е кири-е. Това е четвъртата тема от Академията и се заех с нея, тъй като в момента чакам да ми изсъхне фона за третата тема :)


Исках да се включа и в деветте теми, но няма да мога да смогна, което не значи, че няма да си направя картичките по тях :)


Кири-е  или "изрязаните картини" - японска техника за озобразяване на различни картини чрез изрязване на японска хартия със скалпел.


Когато видях темата веднага попитах Гугъл за какво точно става въпрос защото много харесвам японската култура, а и видях толкова красиви неща, че направо ми се зави свят.


Тази тема е представена от Маги Димитрова, но за съжаление линка към нейният разказ по темата нещо не е активен, но въпреки това аз и' благодаря, че ме запозна с това прекрасно изкуство :)


Предполагам, че в нета могат да се намерят и готови  картинки за кирие, които могат да се използват, но аз си нямам принтер и изобщо и не си правих труда да търся такива. Днес се събудих към пет от някакъв ужасен кошмар и изобщо не си правих труда да се мъча да заспивам отново, ами станах и веднага се хванах да си рисувам картинката за тази техника. Нали скоро рисувах чашата с морските кончета и явно още съм на тази вълна :)
Първо с молив - основните части, а след това и с тънкописец запълних местата, които мислех да изрежа.


Изобщо си нямам идея дали е правилно или не, но е факт, че в изкуството няма правила, а само насоки :)


Преди да започна да изрязвам си избрах цветовете за основата, а с това и картона, върху който щях да изрязвам. Това и отчитам като грешка, защото по принцип се изрязва върху хартия, но нямах подходящ за картичката цвят и после направо ми се стъжни при изрязването. Направих си мазол на пръста от натискането със скалпела. Добре, че съм си инат по рождение иначе нямаше да издържа цялото това изрязване :))) Нещо де, припомних си ученическите години с мазола от писане на ръката :)))


После залепих  дантеления образ върху основата и ми се получи това, което виждате, а дали е сполучливо или не ще прецените сами:)

Няма коментари:

Публикуване на коментар